fredag 5 november 2010

Belysning

Mitt stora bekymmer nu för tiden är belysning. Carporten är så pass klar att det är dags att börja att sätta upp innertak och belysning men där börjar mina funderingar. Lågeneri känns rätt uteslutet när jag inte är sugen på en sån där stor armatur, halogen funkar ju men drar rätt mycket ström. Det enda som känns vettigt är Led som har blivit mycket bra på sistone med varmt, skönt ljus och med låg strömförbrukning, men med ett problem... de kostar ju en hel del.
Har försökt att hitta någon webbutik utomlands då jag tänkte att det borde gå att importera själv som jag gjorde med spikpistolen men ingen framgång. Nu har jag i alla fall bestämt mig för att avvakta. Jag väntar med belysningen och köper den tillsammans med huset. På så sätt får jag nog ett bättre paketpris tänker jag. Alla tips är annars välkomna. Jag är mest inne på att handla från någon av de här;

Artic Sunlight Innovation AB
http://www.blocket.se/vasterbotten/Led_belysning__spotlights__downlights_30094647.htm?ca=2&w=1&last=1
Liten men riktigt bra priser och trevlig. Han kör dessutom Designlights grejer som är riktigt bra.

NS
http://nseffektivareenergi.se/epages/nseffektivareenergi_se.sf/sv_SE/?ObjectPath=/Shops/nseffektivareenergi.se/Products/%225W%20Downlight%22/SubProducts/%225W%20Downlight%20VIT%22
Bra rykte för sin färgåtergivning och bra transformatorer.

Det finns ett helt gäng andra men de har jag inte så bra koll på. Läser rätt mycket på www.byggahus.se där det finns en hel del information. Designlight.nu har bra informationsmaterial om ni vill lära er mer om olika belysningstyper och olika begrepp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar