torsdag 9 juni 2011

Nya fokusområden...

Ett tag var det mycket som hände utvändigt och då kunde jag lägga ut obegränsat med bilder på bloggen. Framför allt för att man såg stora förändringar från dag till dag. Nu jobbar jag på mitt ordinarie jobb men svärfar jobbar flitigt på under dagarna och jag ett par kvällar i veckan samt på helgerna. Förändringen är dock inte lika påfallande. Svärfar isolerar och plastar vilket jag redan lagt ut en del bilder på.

Själv så har jag lagt mycket tid på att se till att vi har material till nästa skede i bygget. Jag har bland annat träffat 3st olika leverantörer av bergvärme (2st från Nibe och 1 från IVT), snackat golvvärmeslingor till övre våningen, träffat elektrikern som kör igång om några veckor, pratat el och bredbandsanslutning med Umeå Energi. Beställt material till ventilationsanläggningen och mycket mer. Ventilationsgrejerna beställde vi förresten på ett riktigt bra ställe. http://www.ventilationsbutiken.se/
Snabb och bra leverans, fraktfritt och när man köpte lite mer grejer så gick det att pruta lite på de redan låga priserna. Jämför man priser med Ahlsells så får man ett gott skratt.

I helgen blir det i alla fall någon dag praktiskt jobb på bygget och då skall jag ta några bilder. Panelen är till största del klar så nu skall jag börja att dreva fönster och spika foder.

Jag säger som Wikegård... "Kämpa"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar