söndag 24 juli 2011

Golvvärme uppe, luftspalt och vattendragning

Vi fortsätter oförtrutet med vårt arbete på huset. Den föregående veckan jobbade vi fortsatt med golvvärme och golvläggning och började också att knåpa med luftspalten medan vi väntade på rörmockaren.

Här går vattnet upp till övre våningen. Bilden var inte den bästa så jag skall fixa några bättre i morgon.

Luftspalten är gjord av en tunn kartong längst ned och ömtåliga frigolitskivor längre upp. Vi lägger ordentligt långt upp så att vi kan lägga lite extra isolering i taket.
Dan lägger spånskiva på golvvärmen. Det var lite petigt för att inte riskera att skruva i själva slingorna.

Det mesta av slingorna är här lagda.
Notera upphängningen av rullen med golvvärmeslingor. Jag höll på att bryta ryggen av mig när jag manuellt la slingorna på nedre våningen så nu hängde jag upp rullen i taket i stället. Det sägs finnas speciella "rullhållare" för ändamålet men varför göra det så enkelt : )

1 kommentar:

  1. Ser ut som Thermotech rör med tanke på färgen. Intressant att se hur installationen ser ut. Gles är en bra installationsmetod för golvvärme när man gör jobbet själv.

    SvaraRadera