lördag 14 maj 2011

V nr 3 på bygget... kurs i Stockholm

Efter att taket var på så var också mina inledande dagar av ledighet till ända. Detta har inneburit att svärfar varit ensam på bygget i veckan och att jag befunnit mig på en kursgård utanför Bålsta. Därmed inte fullt lika stora förändringar under veckan men nog så viktiga och tidsödande när svärfar finlirat kring takkupan, byggt verandan samt takfotsbrädor.
Verandan var vi tvungna att göra för att kunna panela då anslutningarna mot väggen måste göras först. Här har jag hunnit börja med panelen så smått.
Kolla in den snygga takfoten med "kinavipp" som tillkommit under veckan.

Elsa är en flitig byggare men var här mest sugen på att åka hem....

Under lördagen så lyfte jag och min far in alla fönster under tak. Känns bättre att inte ha dem stående bredvid vägen samt att vi slipper täcka dem. Vinden hade under veckan gjort konfetti av presenningen som vi hade över dem tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar