måndag 4 oktober 2010

Min nya leksak Dewalt D51850



Som jag tidigare har berättat så har jag testat att importera en spikpistol från USA. Pistolen kostar enligt www.prisjakt.se 3899kr till bästa pris i Sverige. Importen kostade mig 1600kr i pris och frakt samt lite mer än 450 kr i tull och moms dvs. totalt knappt 2100kr. Sjukt billigt!! Det tog ett tag (ca 3 veckor) att få den levererad men har man inte brådis så är det värt det. Det är ju inga problem att koppla den mot Svenska kompressorer när det är samma kopplingar. Jag kör på en 2hästars kompressor med 25 liters tank. Det är så långt inga problem med kraften men jag har inte spikat jättemycket. Jag var faktiskt lite orolig att min 2 hästare skulle skulle vara för klen. Kraftull måste man nämligen säga att den är... det smäller som en älgstudsare när den slår in spiken och problemet har snarare varit att den slår spiken för hårt. Skulle garanterat kunna lägga ned en älg på 50 meter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar